4 dec. 2011

Mai trece inca un an

    E iarna iar e decembrie cu toate ca vremea nu se lasa , zilele calduroase nu se dau plecate iar eu visez Craciunul cu zapada si inca multa zapada, dar pana la Craciun mai este . Intotdeauna mi-au placut sarbatorile de iarna lumea pare mai buna mai calda mai deschisa parca isi vorbesc mai frumos sunt mai atenti unii cu ceilalti. Ma gandesc cu drag la sarbatorile copilariei cand pregateam cu grija cateva colinde si le cantam la usile oamenilor, era tare frumos cand impodobeam cu totii bradul in seara de ajun eu cu cei trei frati ai mei. Pe atunci nu se gaseau atatea dulciuri ca acum dar puneam si noi ce gaseam chiar si mere si pachete de biscuiti popular artificii, lumanari ca nu se gaseau instalatii. Intr-un an a luat foc bradul din cauza lumanarilor nu s-a intamplat nimic grav ca eram prin preajma si am stins focul, in alt an nu am mai gasit brad pe piata si pentru ca nu puteam sta fara bunica s-a gandit sa impodobim un ficus in care nu am putut sa punem prea multe acesta avand niste frunze foarte late, acest ficus era cosmarul copilariei mele, uneori cand ma trezeam noaptea aveam impresia ca e un monstru mare cu bratele intinse spre mine, pana intr-o zi cand i-am spus bunicii si monstrul a disparut, l-a dat unei matusi care l-a dus la ea la farmacie unde lucra.
     In alt an tot la fel pentru ca nu am avut bani la timp sa cumparam bradut iar brazii din piete se terminasera , am fost tare trista pentru ca eram deja mamica copiii erau mici si-l asteptau pe mosul sa vina cu cadouri dar unde daca noi nu aveam brad nu venea nici mosul asta era in mintea lor. Asa ca aveam un unchi mai putin dus la biserica si care nu le avea pe toate acasa i-am dat nista banuti si mi-a venit cu un bradut din oraselul copiilor impodobit deja cu zapada si gheata ca era foarte frig afara , arata superb imi parea rau ca nu am cu ce sa-l  pozez {...}. Am facut o scurta pauza de 2 zile eram prea obosita sa mai scriu , nu ca acum nu as fi, azi a fost mos Nicolae pe la copiii cuminti desigur , eu nu am fost nici asa nici asa ca nu am gasit nimic in ghete nici macar nuielusa care o primesc cei obraznicuti, problema e ca am crescut avem altele pa cap decat sa ne gandim ca a venit iarna cu frumoasele ei sarbatori si traditii la fel de frumoase care defapt aici la capitala nu prea se mai tin, pacat mare pacat.

Niciun comentariu: