7 oct. 2010

A doua zi de suparare

Cineva spunea ca daca e sa numaram bucuriile si necazurile, bucuriile am putea sa le numaram pe degete pe cand supararile, problemele , necazurile vin cu nemiluita si stiti ce e mai nashpa ca nu vin niciodata singure vin asa cate 2 sau poate chiar mai multe depinde cate putem duce si putem multi din noi stim asta. Am venit de la scoala de la pustiul meu cel mare acum zece minute , e la liceu in clasa a XI a , doamne, nu stiu ce o fi in mintea la copii din ziua de azi parca si noi eram zapaciti si noi chiuleam si noi mai venem la scoala cu cate o chestie iesita din comun dar copiii din ziua de azi chiar nu mai au nici un fel de stres nici un fel de jena nici un pic de rusine, nu au in cap decat jocuri si calculatoare nu se gandesc deloc la ziua de maine nu le pasa de absolut nimic , iar atunci cand le spui cate ceva mai bine ti-ai da palme ca oricum vorbesti singur iar ei se uita la tine zeflemitor saracutii de ei fac atatea eforturi iar tu esti nedrept cu ei in momentele in care ii pedepsesti si le iei jucaria preferata. Pe vremea noastra la aproape 30 de absente erai deja scos la careu facut de rusine in fata intregii scoli si urmatorul pas era exmatricularea. Fiimiu e branza buna dar in burduf de caine cum se spune, daca cei din jurul meu fac asa eu de ce sa nu fac, sa fiu eu mai fraier, nu se poate si asa fac multi altii. Stiti ce nu am inteles eu niciodata , rautatea care se afla in unii copii. Trebuie mereu sa fie o gasca de smecheri de care tuturor sa le fie frica. S-a discutat azi in sedinta despre un copil din clasa care este cica batailor si mistourilor la toti smecherii astia, e foarte greu pentru un parinte sa afle si sa incerce sa rezolve problema asta si eu am avut ceva probleme de genul asta cu pustiul cel mare in clasele generale si de obicei noi ne cam spunem mai toate lucrurile dar probabil ii era si frica si rusine pentru ca se aflau si multe fete printre toate rautatile astea. Cand a inceput sa-mi vina acasa cu bluze rupte si cu urme de adidasi pe spatele de la tricou chiar nu am mai suportat, m-am dus la diriginta am rugat-o sa intocmim o foaie cu toti elevi din clasa iar fiecare in parte sa-si i-a angajamentul ca daca se va mai atinge de pusti in vreun fel v-a suporta consecinte cum ar fi scaderea notei la purtare chemarea perintilor la scoala sau chiar exmatricularea. Dar sa revenim suntem deci clasa a XI a , trebuie sa ne cumparam toate manualele ,scoala nu mai da nici un fel de manuale decat pana in clasa a X a, deci asta e de unde de neunde trebuie sa luam manuale sperand ca, copilul va merge la scoala si v-a termina macar cele XII clase, ne gandim noi parintii mult mai departe dar cn stie ce vor ei si daca ne vom mai permite sa-i sustinem financiar. Toti parintii cred ca ne dorim ceva mai bun decat am avut noi pentru copii nostri dar de la o anumita varsta nu mai depinde doar de noi, depinde si de ei pentru ca icep sa-si formeze o personalitate unii mai iau exemple dintre cei pe care ii au in jurul lor uneori acestea nu sunt chiar ok dar lor le plac asa ca la un moment dat isi dau seama dar in unele situatii e cam tarziu, asta e viata nu toti pot deveni, ingineri, ministri , directori etc mai trebuie sa fie si cei mai de jos care sa asculte si sa execute chiar daca unii dintre ei pot mai mult sau stiu mai mult decat cel care ii conduce la noi uneori hartiile conteaza nu experienta. Am sa inchei acest subiect cu scoala nu ca nu ar fi important este chiar foarte important dar am sa trec la un alt subiect de care m-am suparat acum cateva zile in urma mai exact pe 1 a lunii Octombrie si pentru ca mi-am adus aminte ca traim in Romania o tara frumoasa cu de toate si in care ti-e din ce in ce mai greu sa supravietuiesti. Eram acasa incercand sa fac cat mai multa treaba pentru ca desigur dupa ce lucrasem aproape trei saptamani in tura de zi s-a gandit fostul sef sa ma bage in tura de noapte pentru ca una dintre colegele noastre nu mai venea o daduse cica afara ca facea manevre cu femeile de servici din spital ( bine nu va mai spun ca furam si pliculetele de zahar le imparteam intre noi). Ora 1 si jumatate pe usa intra pustiul meu mai mic , venea de la scoala are 14 ani an greu ca urmeaza liceul, mami am o problema, ce sa intamplat il intreb, m-a muscat un caine , si-a dat jos pantalonul , gamba de la piciorul drept era destul de rau sfasiata, sincer in momentul ala daca aveam un pistol cred ca faceam macel. L-am bandajat si am luat un taxi repejor la urgente, dupa ce am asteptat aproape 2 ore am reusit sa intram, l-a vazut o doamna doctor care i-a curatat rana si l-a pansat dinou si ne-a trimis la Matei Bals sa facem antirabicul si antitetanosul. Am ajuns si acolo dupa ce ne-a vazut si acolo o doamna doctor desigur ca am mai asteptat cam 3 sferturi de ora, in care au mai aparut cam sase persoane cu aceiasi problema, muscati de caini maidanezi, am inteles ca sunt destul de multe cazuri dar totusi nu se iau nici un fel de masuri, inteleg sunt suflete dar cand aceste suflete sar pur si simplu si te sfasie nu cred ca mai e in regula, eu am fost muscata de 2 ori in acelasi parc IOR care este plin de caini si pustiul cel mare mi-a venit si el compostat in urma cu 3 ani, nu stiu daca ma intelegeti dar atunci cand iti este ranit copilul te doare cel mai tare . Cel mic mai are 3 injectii de facut acum dar a ramas cu o teama de caini , e oare normal ? Cainii ar trebui sa ne fie prieteni nu dusmani stiu ca sunt si oameni care se poarta inuman cu animalele dar va spun si eu foarte sincer cand i-am vazut muscati am avut in minte numai intentii criminale. Azi pustiul meu de la liceu mi-a povestit o faza infioratoare care s-a petrecut in curtea liceului , doi caini au sfasiat efectiv o pisica i-au rupt capul o imagine nu prea placuta, de ce oare? Ma gandesc cu groaza la oameni care au fost sfasiati efectiv de caini, si mama mea a patit-o saraca cand se intorcea seara prin sat de la o vecina pe care o ajutase la niste treburi , norocul ei a fost ca i-au auzit tipetele un vecin ca cine stie daca mai scapa vie din coltii lor.. Oare chiar trebuie sa ne lasam mancati de caini sau trebuie sa luam singuri masuri impotriva lor, pentru ca sunt din ce in ce mai multi si tot mai agresivi. Am sa iau o pauza si am sa revin.

Niciun comentariu: