6 oct. 2010

Prima zi de suparare

Defapt nu este chiar prima zi de suparare dar am sa incep cu ziua de azi care a pus capat la o  frumoasa cariera pe care am inceput-o acum 2 luni de zile intr-un loc de munca, la negru desigur,pentru ca in perioada asta de criza greu iti mai poti gasi ceva de munca asa ca in situatii disperate accepti aproape orice. Asa ca azi dimineata am ajuns din nou la fericitul loc de munca unde imi petrec 12 ore sau mai bine zis imi petreceam,incercand sa ma gandesc ca sunt oameni care au probleme mult mai mari decat am eu deoarece acolo chiar sunt oameni cu foarte mari probleme si mai exact la spitalul de urgenta Floreasca.
Sunt vanzatoare, deci un om simplu de aceea am sa-mi cer scuze daca cumva voi mai face greseli sau cine stie ce bazaconii am sa mai scriu, unii dintre voi ma vor intelege deoarece sunt sigura pentru ca poate si ei au trecut prin astfel de situatii altii poate ma vor judeca dar nu-mi pasa,sincer sunt atatea probleme de care ne lovim zi de zi dar toti stam cu capetele plecate dintr-o anume teama asa ca stau suporta situatia si nu vorbesc decat intre ei,pentru a nu-si pierde jobul stau si inghit multe mizerii facute de tot felul de smecheri care ajung patroni,isi deschid cate un magazin iar apoi isi tortureaza angajatii. Am sa va intreb pe voi ati lucrat vreodata undeva unde dupa 12 ore de munca trebuie sa-ti suni patronul si sa-i dai raportul care a fost scorul pe ziua respectiva si desigur de la capatul celalalt al telefonului sa auzi un patron nemultumit mereu, nu se poate doar atat se intampla ceva ori bagi mana-n bani ori probabil gonesti clientii ori faci alte chestii....... in fine deci azi dimineata m-am dus la munca cu" foarte mare drag " as fi facut 2 pasi inainte si 20 inapoi, niciodata nu am avut senzatia asta cand plecam la servici chiar de multe ori ma relaxam la servici la modul sincer chiar daca unii clientii erau fitosi nu conta . Am destui ani de comert si lucrul acesta conteaza foarte mult chiar daca sunt o necalificata, dar o sa ma duc sa-mi scot si o calificare de vanzatoare pentru ca mai am vre-o cateva si sincer nu prea imi folosesc la mare lucru, cum spun unii nu sunt bune nici de hartie igienica. Si desigur seful meu cu" sefa" nu va ganditi ca era sotia lui nu o tipa despre care nici nu am sa vorbesc ca ar fi prea mare efortul am sa va spun doar atat ca tipa la telefon pe holurile spitalului la agenti de parca ar fi fost niste nimicuri , dar asta e cand ajungi "sefa" nu am nimic cu femeia atata poate atata face problema e ca vanzarile iar nu fusesera pe placul patronului asa ca ma gasise calda numai ce venisem din frigul de afara din ploaie eram si putin uda la picioare asa ca a inceput sa-mi aduca aminte ca iar au scazut vanzarile ca nu e in regula ca tura urmatoare urma sa fiu de noapte si ca v-a veni sa stea cu mine sa-mi demonstreze ca daca o sa stea acolo voi face peste 20 de mil vanzari ( sa va spun ca dupa ora 1 noaptea pana pe la 5 jumatate dimineata nu prea mai vine nimeni decat daca sunt urgente). Am facut o scurta pauza pentru ca deja era foarte tarziu si m-a apucat o durere cumplita de masea, e ceva normal sa mai scartaim din cand in cand mai ales ca am sa fac o scurta paranteza acum vre-o luna in urma a trebuit sa ajung cu pustiul meu cel mic la doctor avea o problema cu urechea dreapta facuse niste dopuri de ceara ( aveti trimitere, nu , atunci? si mi s-a intors spatele, dar platesc consultatia intr-un minut m-a chemat  inauntru a durat 3 minute si m-a costat 80 de ron , 50 consultatia 30 spalatura) dar astea sunt alte povesti la care am sa mai revin pentru ca traim in romania o tara frumoasa dar in care e din ce in ce mai greu sa supravietuiesti. M-am schimbat desigur sa raman la munca nu aveam in plan sa plec cel putin pana nu mi-as fi gasit un alt job, in bucatarie desigur pentru ca locul in care ne mai schimbam de obicei si avem un vestiar in care ne tinem hainele era ocupat de cele 2 persoane si era deja prea aglomerat, mi-am dus hainele in vestiar si m-am intors la colega mea care deja servea cativa clienti. Dar discutiile si privirile ( ochii aceia care urmareau orice miscare ca si cum ai fi facut cine stie ce sau nu ai fi facut) care se auzeau din birou facute de cele 2 persoane m-au iritat la culme asa ca nu am mai suportat , m-am dus spre "birou" si am spus ca plec. Care sunt motivele? am fost intrebata, motive sunt mai multe am raspuns si am sa va spun cateva dintre ele , e greu sa lucrezi intr-un mare stres zilnic, sa fii amenintat zilnic  ca ti se va scadea salariul, ca angajeaza alti oameni ,ca vine sa te verifice, sa fii controlat si dupa toate astea tu angajatul, necalificata, asta in care nu ai nici un fel de incredere dar pe care totusi ai angajat-o ca iti aduce profit nu ai chiar nici un fel de conditii la locul de munca, nu ma plang dar sunt multi in situtii de genul asta sa stai 12 ore in care sa nu poti sa te duci nici la toaleta sau nici macar sa mananci un sendwich pe care spune ca ai dreptul sa-l iei de acolo asta in loc de bonurile valorice, sincer as fi preferat bonurile pentru ca de multe ori nu puteam sa beau decat apa, dar cum sa primim bonuri daca nu avem nici macar contracte de munca. Asa ca mi s-au dat bani pe cele cateva zile de munca adica 220 de ron, mi s-a spus desigur ca cine imi va mai oferi un salariu asa de bun ( de 1100 ron pe luna, in vanzari), pentru 240 de ore pe luna? Cand ajungi acasa si esti nauc nu stii ce sa faci mai repede, mancare , curatenie sau sa-ti faci un dus si sa te odihnesti. Era o vreme cand vanzatorii erau vazuti foarte bine pentru ca toti aveau nevoie de ei dar acum , acum suntem niste nimicuri nu pot sa nu spun ca exista si vanzatori care se poarta urat cu clietii si vorbesc urat , dar eu nu sunt genul, uneori imi mai ies si eu din pepeni dar se intampla foarte rar dar de obicei am o rabdare de fier si incerc sa vorbesc cu fiecare client pe limba lui, pentru ca sincer munca cu oamenii e cea mai grea. sincer mi-e teama acum ca am ramas fara job dar un job de genul asta imi pot gasi destul de repede, la negru cu bani "multi" si munca cata se poate. am sa inchei aici acest episod dar am sa revin mai pe seara cu altele poate plictisitoare sau poate mai interesante, probleme de care va loviti si voi zilnic si poate candva li se va gasi o rezolvare desigur in cazul in care nu v-a mai exista tacerea si acel cap plecat pentru ca toti avem niste drepturi si atata timp cat aceste drepturi ne sunt incalcate nu trebuie sa ne lasam badjocoriti si calcati in picioare.


Niciun comentariu: