25 oct. 2010

Si iata ca am revenit in cea de-a cincea zi

A cincea zi in care m-am gandit sa mai astern cate  ceva pe foaia de  hartie ( de unde atata hartie sa,dus demult moda cand scriam pe hartie) inaintam si noi odata cu schimbarile, deci mi-am mai facut timp sa mai scriu cate ceva dupa mai bine de o saptamana. O sa ma iau de un articol pe care l-am citit zilele trecute intr-o revista tot pe net, desigur, ce rost are sa mai aruncam banii si pe reviste lasa ca platim netul si gasim aproape orice. Suna cam asa, ce ati face daca fiica dumneavoastra de 14 ani ar vrea sa doarma peste noapte cu prietenul la ea in camera?
 Buna intrebare, eu fiind totusi mama de baieti am stat si am cugetat, s-a cam intors lumea cu susul in jos,sincer la 14 ani eu nici nu ma gandeam la baieti nu vreau sa credeti ca as fi demodata, cu baietii mei ma inteleg destul de bine sau ne straduim pentru ca nu exista relatii perfecte,mai sunt si gropi prin care mai calcam uneori dar asta e incercam sa mergem mai departe, dar sa revenim la subiect. 
Fetele din ziua de azi sunt foarte diferite fata de fetele care erau cand aveam eu 14 ani asta fiind in 1985 daca ma gandesc eu bine, nu am sa generalizez dar oricum putine mai stiu ce este acela respect fata de parinte, fata de o persona mai in varsta, marea majoritate au foarte mult tupeu ( sa nu credeti ca am ceva cu fetele in mod deosebit sunt si baietii care sufera de chestia asta numita tupeu si nesimtire).  M-am trezit chiar zilele trecute ca pustiul meu mai mic mi-a spus vre-o cateva de m-a lasat masca, am plans mult am suferit l-am pedepsit nu stiu cat de mult l-a afectat acest lucru dar pe mine m-a afectat pentru ca eu nici in cele mai urate situatii nu as fi avut inima sa-mi ranesc parintele. Dar sa nu deviem , eu sa fi venit la 14 ani acasa cu un baiat sa vreau sa dorm cu el la mine in camera peste noapte, mi-as fi luat cateva peste ochi, vreo cateva saptamani ar fi trebuit sa calc sa spal ( si rufe si vase) pentru toata casa si sa nu ies decat la piata, scoala si acasa sau poate insotita de fratii mei. 
Dar iata ca anii au trecut si vremurile s-au schimbat, ma intreb ca mama de baietii destul de mari ce as face in cazul in care unul dintre baietii mei ar veni cu o fata sa ramana peste noapte in dormitorul lor, poate doar cand eu nu as fi acasa ca altfel nu stiu daca ar avea curaj,totusi daca s-ar intampla cred ca as pune cateva intrebari. In primul rand as vrea sa stiu daca s-a mai intamplat, apoi daca parintii ei stiu unde este,daca au prezervative si asta ar trebui sa-i faca cred sa se simta putin jenati sau nu stiu? Si cred ca as dori sa stau de vorba telefonic cu parintii fetei sa-i intreb daca stiu unde este si care e parerea lor, nu cred ca era ok nici pe vremea nostra cand sexul se consuma prin tot felul de locuri si nu in conditii prea nomale dar nici asa prea la vedere si la o varsta atat de frageda,toate au un rost,toate la timpul lor nu sa o facem doar ca sa ne dam mari ca am facut-o si sa nu ne gandim la unele riscuri care ar putea exista pentru ambi parteneri. E usor sa faci o greseala mai greu este sa o repari sunt foarte multe greseli ce pot fi reparate, putine dintre ele nu au o solutie si asta de cele mai multe ori cand o lasam balta nu-i dam importanta una dintre cele mai urate probleme pe care chiar nu le putem rezolva, nu sta in puterea noastra este moartea ca este din cauza unui accident sau a unei boli sau din cine stie ce alta cauza asta chiar e o problema foarte grava pe care nu avem cum sa o rezolvam si timpul innapoi nu-l putem da sau poate chiar daca am reusi sa facem si asta nu am schimba cu nimic cursul lucrurilor.
Deaceea cred ca e mai bine sa prevenim anumite lucruri sau sa incercam sa le oprim sau sa le evitam atunci cand se poate, asa ca ma gandesc eu cred ca si mama de fata daca as fi  as face acelasi lucru as avea pentru inceput o discutie cu cei doi nu doar cu fica mea si as incerca sa stabilesc niste lucruri.

Niciun comentariu: